niedziela, 2 lutego 2014

♥♥♥ czyli przepis na sercowego anioła



W związku z licznymi pytaniami o moje aniołki z masy solnej i ich wykonanie postanowiłam podzielić się z Wami przepisem na nie.

Niedługo walentynki więc dzisiaj tutorial 
na prostego anioła z serduszek

Dla przypomnienia masę solną robię z:
1 kg mąki pszennej
1 kg soli
ok 2 szklanek ciepłej wody
i wyrabiam ciasto, bardzo długo. Im dłużej tym lepsza masa. I to wyrabianie jest dla mnie najgorsze.
Reszta to sama przyjemność.

Do wykonania sercowego anioła potrzebne będą trzy foremki serca różnej wielkości.


Z największego serca wycinamy tułów, z mniejszego skrzydła. Elementy łączymy ze sobą wodą.
Ja dodatkowo na masie odbijam wzór, tj. przykładam materiał z ciekawą fakturą i wygląda to tak:


 Aureolka to kółko z dziurką. Też doklejamy wodą.


Następnie formujemy kulkę, przyklejamy i mamy głowę:
 

 Teraz czas na oczy, nos i uśmiech:


Jeżeli nie chcemy łysego anioła to robimy włosy.
Ja robię je przez wyciskacz do czosnku:


I przyklejamy:


 Następnie toczymy dwie kulki:


Przyklejamy je na samym dole i mamy twarzowego anioła z włosami i nóżkami:



Teraz czas na najmniejsze serce i na dłonie, które będą je trzymały:
(jak widać na załączonym obrazku dodałam jeszcze napis)


 I całość skleiłam (wodą oczywiście!):


Ulepionego aniołka wkładam do piekarnika na 50 stopni i piekę, piekę aż się upiecze. Czasem 10 godzin a czasem 20 godzin. Ja piekę dzień po dniu przez 4/5 dni po 4h. 
Im większy anioł, tym dłużej pieczemy.

Jak jest już suchy to go maluję, lakieruję, przewiązuję wstążeczką i leci 
... na ścianę :)

Tutaj zanim zarumieniły mu się policzki:


A tutaj już polakierowany i ze wstążeczką.




20 komentarzy:

  1. Może zrobiłabyś Amorki?

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie łapki umieściłaś!
    eleganci gość
    czym robisz usta?

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze są!
    Masz zdolne rączki :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny tutorial a aniołki są słodziaszne :) A jeśli chodzi o ciasto to dlatego tak się męczysz przy wyrabianiu bo dodajesz troszkę za dużo wody. Ja robię z proporcji 2szkl mąki, 1 soli i 1,5szklanki wody. Spróbuj kiedyś z takiego :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc mąka i sól się zgadzają ale tyyyyyyyyle wody? Ciasto nie przepływa Ci przez palce? Jestem zdumiona. Dużo przepisów na masę solna przepraktykowałam i ten mój wydawał mi się najlepszy. Ale koniecznie spróbuję Twojego przy najbliższej okazji. Dziękuję.

      Usuń
  5. WoW!!! rewelacyjny kurs-zrobię sobie -dziękuję;))
    Serdecznie pozdrawiam-Peninia*

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekny blog i praca ♥ i tutorial. Poprobujem masu dla tvojego przepisu ... /sorry, neznam pisac polsky :-) - napisala jak znala :-) /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpiękniejszy komentarz jaki dostałam w całym blogowym życiu! Dziękuję!
      Mam nadzieję, że zrozumiałaś każde słowo :* ♥

      Usuń
  7. Bardzo ładne są twoje aniołki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny i prosty aniołek. Ciekawe rzeczy robisz wiec zostaje tu na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. przesłodki aniołek :) bardzo fajny kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny kurisk, ale zastanawiaja mnie proporcje na mase solna.
    Kilo maki i kilo soli to bardzo duzo masy musi wyjsc. Co z tym pozniej robisz?Cala od razu wyrabiasz czy przechowujesz? Nie rozmoczy sie?
    Ja robie zawsze z 2 szklanek maki, 1 szklanka soli i ok 0.5 szklanki wody , czasem wiecej, w zaleznosci jaka masa ma konsynstencje. To juz mam duzo masy, mam dwie blaszki aniolkow, ile wychodzi z kila maki i kila soli??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... od czego zacząć ...
      ja też robię z mniejszych ilości, chodziło mi o proporcje. Je zachowuję.
      Zdarzyło mi się parokrotnie robić również z kg mąki i kg soli. Ile wychodzi?? Bardzo dużo ... bardzo. Robię tak wtedy, kiedy bawię się z dzieciaczkami. Masy prędzej braknie. Dzieciom zawsze brakuje.

      Usuń
    2. A to tak, to sie zgadzam, :):) Tez czasem robilam z synem i corka, zeby czyms ich zajac i faktycznie przy nich duzo idzie tej masy, szybko znika ze stolu :):):)

      Usuń
  11. Świetny kursik:-) Piękne te Twoje aniołki:-) Masz talent!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. A czym robisz napisy? Pouczający kursik, aż miło popatrzeć. Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literki wyciskam specjalnymi foremkami do napisów.

      Usuń

dziękuję za list
za każde słowo przecinek i kropkę
całuję w rączkę i stopkę